به هر روی اگر من اعتراضی به چیزی در این کشور داشته باشم میرم تو خیابون یه پلاکارد دستم می‌گیرم شعارمو حرفم رو روش می نویسم 

یا اینکه از طریق مجاری قانونی سعی می‌کنم خواسته یا اعتراضمو بیان کنم مثلاً امضای مردمی جمع کنم و به قوه قضاییه درخواست رسمی بدم یا با نماینده شهرم در بین بذارم 

نهایتش اینه که کسی اعتراضمو پیگیری نکنه منم اون موقع میرم تو خیابون شعار میدم پلاکارد دستم می‌گیرم.

در این صورت اگر حکومت یا مامورین بخوان بهم از گل نازک تر بگن لعنت بهشون، امّا امّا امّا اگر به جای اعتراض مسالمت آمیز بیام چراغ راهنمایی و اموال عمومی رو آتیش بزنم کوکتل مولوتوف پرتاب کنم و آمبولانس و آتش نشانی رو تخریب کنم یا بخوام گلوی پلیس رو ببرم 

در این صورت حکومت حق داره منو سرکوب کنه با باتوم با گاز اشک آور با پینت بال، حکومت حق داره منو دستگیر و محاکمه کنه. 

این اتفاقیه در همه کشورهای دنیا برای اغتشاش گرها میفته، مثلاً همین ایرانی های مقیم خارج هم وقتی به خاطر مهسا امینی شروع کردن تو خیابون اعتراض کردن وقتی اعتراضشون رنگ خشونت گرفت. 

همه دیدیم که پلیس لندن و فرانسه و فنلاند کتک شون زدن گاز اشک آور زدن دستگیرشون کردن، چون قوانین حکومتی و امنیتی بین المللی این رو میگه و اصلاً این‌جوری نیست. 

که یه عده توقع دارن بزنن همه جا رو تخریب کنن و حکومت وایسه نازشون کنه بگه بفرمائید رو سرم جا دارید.

"الیاس"