ما که یاد گرفتیم این بازی ها رو، امّا وای به حال اونی که انسانیت و شرف خودش رو زیر پا می ذاره و چشم خودش رو روی واقعیت می بنده تا روی امواج ... که شما ایجاد می کنید موج سواری کنه، آفرین؛ ارزشی ها رو میگم دقیقا! 

کاش می‌فهمیدن که این دنیا چقدر پوچه.

کاش می‌فهمیدن که انسان‌ها فقط و فقط یک بار حق زندگی دارن و قرار نیست بعد از رفتن شون دوباره برگردن و بگن عیبی نداره، این بار نشد دفعه بعد که برگشتم بهتر زندگی می کنم! 

کاش می‌فهمیدن که انتخاب پوشش برای انسانی که فقط و فقط یک بار از حق زندگی کردن بهره می بره باید جزء ساده‌ترین حقوقش باشه.

کاش می‌فهمیدن که حق مردم یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان این نیست که با حسرت خوردن گوشت و ماهی!!!، با حسرت داشتن یک خونه مناسب و با حسرت داشتن یک ماشین خوب و امن زندگی کنن! 

کاش می‌فهمیدن حق پیرمردی که ۳۰ سال و اندی کارکرده و بازنشسته شده این نیست که به خاطر وضعیت اقتصادی مملکت و حقوقی که کفاف خرجش رو نمی ده بعد از این همه سال کار کردن بیفته پشت فرمون ماشین و مسافرکشی کنه! 

کاش این روزها یه کم به صف‌های نونوایی ها دقت کنن! کاش ببینن که صف‌های نونوایی ها چقدر شلوغ شده و مردم حتی دیگه خرید توان برنج رو هم ندارن! 

کاش یک ماه پیش می‌دیدند که خیریه‌ها دارن برای خرید لوازم التحریر چه جوری پول جمع می کنن و وضعیت زندگی مردم بجایی رسیده که توانایی خرید لوازم التحریر بچه شون رو هم ندارن.

کاش ببینن که نصف جوون های این مملکت نا امید، افسرده و بیکارن. کاش بفهمن که مغز همه ی این جوون ها جواب این فشارها رو نمی ده و ممکنه توشون تعدادی آدم سست هم باشه که به خاطر این فشارها بره سمت اعتیاد، دزدی و خفت گیر‌ی ای که هر روز تو خیابون ها می بینید.

کاش می‌دیدند که شرکت فولاد مبارکه چند ماه پیش ۹۰ هزار میلیارد تومن اختلاس کرد، امّا هیچکس نیومد نگفت این ۹۰ هزار میلیارد رو چرا از پول بیت المال برداشتید و چیکارش کردید و حالا باید بیارید بذاریدش سرجاش چون اون پول از بیت المال بوده و باید برای کشور خرج بشه امّا به همین راحتی سرش پوشونده شد و پروندش بسته شد.

و کلی ای کاش های دیگه...

اگه شرافت تو وجودت باشه، اگه انسان باشی، اگه مغز داشته باشی فقط کافیه یه کم فکر کنی تا بفهمی درست و غلط چیه و این مردم برای لخت شدن تو خیابان‌ها نیستن.

رفیق؛ ساده‌ترین چیزها برای مردم کشورت تبدیل شده به آرزو، مغزت رو بکار بنداز.

"آزادی"